czwartek, 14 grudnia 2017

ROLADA WOŁOWA NADZIEWANA - duszona w sosie




Rolada z wołowego rostbefu nadziewana mielonym mięsem wieprzowym i konserwowymi warzywami. Mięso duszone z cebulą i niewielką ilością wody wydziela smaczny sos, bez dodatkowych przypraw, oprócz soli i cebuli.
Sos jest jasny, ale w smaku bardzo aromatyczny. Zwinięcie rolady nie jest trudne. Starałam się w miarę dobrze opisać co i jak, ale jeżeli dla Państwa to zbyt duża trudność to polecam również  znakomitą w smaku pieczeń wołową po żydowsku w jednym kawałku- proszę kliknąć na fotografię.

    Wołowina po żydowsku





  • ok. 1 kg rostbefu wołowego w miarę nie za szerokiego ( można bok skroić i wykorzystać do mielonego )
  • Ketchup
  • 1/2 większego strąka papryki konserwowej
  • ok. 2 ogórków konserwowych
  • 1 kopiasta łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 2 plastry boczku parzonego wędzonego + 90 g dodatkowo

FARSZ :

  • 45 dkg łopatki wieprzowej lub karkówki
  • 1 kopiasta łyżeczka majeranku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • sól do smaku
  • 1/2 płaskiej łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 1 płaska łyżka bułki tartej
  • Wyrobić masę mięsną na farsz.

INNE :

  • 2 - 3 łyżki oleju
  • czarny pierz mielony
  • mąka do  oprószenia
  • 3 większe  białe cebule pokrojone w półplasterki
  • 3/4 szklanki wody
  • sól




WYKONANIE :

  • Mięso umyć, osuszyć i ewentualnie skroić z wierzchu białe błonki. Mięso po środku naciąć  na głębokość ok. 1 cm od spodu. Od środka każdą część nadkrawać ostrym nożykiem w taki sposób jakbyśmy rozwijali dwa ruloniki w przeciwne strony. 
  • Mięso rozbić przez woreczek foliowy. Ewentualne nierówne brzegi odkroić i dołączyć w wolne miejsce ( p. fotografia ).
  • Płat wołowiny posmarować ketchupem. Na to wyłożyć masę mięsną do ok. 2/3 płatu mięsa. Posypać natką pietruszki i ułożyć paseczki papryki, ogórków i na końcu dwa paski boczku - p.fotografia. Zwinąć dość ściśle roladę i zachodzący bok mięsa oraz boki spiąć wykałaczkami.
  • Roladę obsypać czarnym pieprzem i oprószyć mąką przyklepując dłonią. Rozgrzać olej w brytfannie i obsmażyć roladę na rumiano ze wszystkich stron, wlać 2/3 szklanki wody i dodać pokrojone 3 cebule. Na wierzch ułożyć plastry boczku - luzem, nie trzeba przypinać wykałaczkami. Roladę ułożyć w brytfannie spięciem do dołu. Zagotować i dusić pod przykryciem ok. 1 godziny.
  • Po tym czasie roladę odwrócić na drugą stronę, plastry boczku strącić do wywaru. Całość posolić do smaku i dusić kolejną godzinę lub dłużej. W zależności od wołowiny, którą kupiłyśmy - od wieku wołu. Poprzednią roladę dusiłam dwie godziny, tą dzisiejszą dłużej o 35 minut.
  • Gotową roladę wyjąć z brytfanny. Wyjąc plastry boczku. Zmiksować blenderem sos  z cebulą i ewentualnie doprawić do smaku. Można dodać wg uznania śmietanki kremówki. Sosu nie zagęszczam, ponieważ po zblendowaniu jest dość gęsty. Jeżeli dla Państwa jest za rzadki proszę zagęścić lekko mąką z wodą.
  • MOJA UWAGA : Można również zmniejszyć ilość cebuli do 2 mniejszych i dodać 20 g zmielonych w blenderze suszonych borowików.

7 komentarzy:

  1. Oj a ja już zamknęłam menu i zrobiłam zwykłe rolady , ale następnym razem zrobię tak w całości
    Pozdrawiam Cię Danusiu , jestem Twoją cichą wielbicielką , wchodzę tutaj codziennie i delektuję się przepisami , większość które wypróbowałam to nasze hity kulinarne za które bardzo dziękuję , i z okazji Świąt życzę Ci dużo , dużo zdrowia oraz pomysłów na następny rok , radości i szczęścia dla całej rodziny. Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cicha Wielbicielko...to bardzo miłe co napisałaś, dodaje sił do prowadzenia bloga. Starzeję się i coraz trudniej mi jest to wszystko ogarniać. Dziękuję Ci bardzo za życzenia i komentarz. Moje życzenia wkrótce się pojawią tu na blogu i na fanpage'u. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. No majstersztyk! U mnie wszyscy lubią wołowinę (zresztą Potwory lubią każde mięsiwo, a jeszcze takie "szumne" :-D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta Marzyniu, to muszę, a raczej chcę zaskoczyć czymś innym moje dzieci i PiW. Robię wcześniej niektóre potrawy to nikt mi nie stoi nad karkiem i nie podjada ...pozdrawiam przedświątecznie :)

      Usuń
  3. ...przepysznie ta rolada wygląda i zapewne też tak smakuje. Pięknie będzie się prezentować na rodzinnych spotkaniach. Jak dobrze, że jesteś kochana Danusiu. Pozdrawiam 💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, ja się cieszę Jolu, że Ty jesteś i do mnie zaglądasz. Miłego wieczoru duszko :)

      Usuń
  4. ...przepysznie ta rolada wygląda i zapewne też tak smakuje. Pięknie będzie się prezentować na rodzinnych spotkaniach. Jak dobrze, że jesteś kochana Danusiu. Pozdrawiam 💖💖💖💖💖💖

    OdpowiedzUsuń