wtorek, 23 czerwca 2015

STEK Z ŁOSOSIA - SMAŻONY




Taki szybki obiad,  bardzo smaczny. Smażony stek z łososia ułożony na smażonych liściach szpinaku ze śmietaną to dla mnie idealne połączenie smaków. Parę ziemniaczków, pomidory polane oliwą czosnkową , posypane szczypiorkiem lub świeżą bazylią i obiad gotowy. Doskonale smakuje również z ryżem z marchewką.



Proporcja na 4 osoby :
  • 60 dkg świeżego filetu z łososia bez skóry lub ze skórą ( miałam bez )
  • masło klarowane do smażenia 
  • sól + pieprz kolorowy + sok z cytryny
  • 2 x po 250 g świeżego szpinaku- 500 g
  • 120 g pora
  • 3- 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy
  • sól i pieprz
  • 3 - 4 łyżki gęstej śmietany słodkiej lub kwaśnej 
  • Steki z łososia posolić, popieprzyć i skropić obficie sokiem z cytryny. Włożyć do woreczka foliowego lub zamykanego pojemnika i wstawić do lodówki na 2- 3 godziny.
  • W międzyczasie przygotować szpinak. Do rondla wlać oliwę , por pokroić w ćwierć plasterki , czosnek posiekać, szpinak umyć i osuszyć. Oliwę podgrzać , dodać por i chwilę przesmażyć, dodać czosnek i zeszklić. Dołożyć szpinak, całość wymieszać i chwilę smażyć. Posolić, popieprzyć, dodać śmietanę i trzymać 2- 3 minuty na silnym ogniu. Śmietana się zredukuje, a szpinak bardzo zmniejszy objętość.
  • Na patelni rozgrzać mocno masło klarowane, położyć steki i smażyć bez przykrycia 3 minuty na silnym ogniu. Odwrócić na drugą stronę , przykryć- smażyć również na silnym ogniu też około 3 minut i gotowe i soczyste .
  • Szpinak wyłożyć na talerz, a na nim ułożyć stek z łososia i posypać pietruszką. Można dodać plasterek cytryny.
STEK CZYTELNIKÓW :


14 komentarzy:

  1. Stek wygląda przepysznie - nie dość, ze odpowiednie mieso czerwone to jeszcze ta zieleninika - cuudo! idealny pomysł na obiad dla osoby borykającej się z niskim poziomem żelaza! Z całą pewnością wypróbuję już najbliższej niedzieli - dopiero wtedy będę mieć czas na dłuzsze niż zwykle gotowanie!! pozdraiwma!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat dość szybkie danie . Bardzo smaczne, więc polecam.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Danusiu, telepatia kolejna :)
    Tym razem ja robiłam podobne danie, tylko zamiast łososia był pstrąg łososiowy na szpinaku :)
    Miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he widać mamy podobne smaki Aniu.
      Dziękuję Ci bardzo. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Witaj Danusiu ale narobiłaś mi apetytu i jeszcze tak smacznie podany mniam mniam pycha.Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, było smacznie z tym szpinakiem i będzie do powtórki może z pstrągiem łososiowym jak pisała wyżej Ania.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Również pozdrawiam - miłego weekendu :)

      Usuń
  5. Witaj Danusiu dziś zrobiłam na obiad twojego łososia ale miałam pstrąga łososiowego i potrawa wyszła bardzo smaczna dziękuję za przepis i życzę miłego weekendu.Pozdrawiam Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pstrąg łososiowy też robiłam kiedyś i tak samo jest smacznie. Bardzo Ci dziękuję Kasiu.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Robilam wyszlo pyszne szcaegolnie ten szpinak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki szpinak, szczególnie ten z małymi listkami dość często robię również do farszu naleśnikowego, tylko dodaję wtedy trochę fety. Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Danusiu!Przepis,jak zwykle zresztą godny polecenia.Danie,pyszne,łatwe w przygotowaniu.Wszystko robiłam zgodnie z opisem tylko szpinak miałam mrożony i rybę marynowałam krócej bo czas mnie gonił,ale nie wpłynęło to na smak dania.Gorąco polecam!!!
    Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Małgoś. Późno odpisuję, ale bierze mnie od kilku dni jakieś grypsko i raz mam przypływ sił, a raz odpływ. Pogoda też zniechęca do wszystkiego. Bardzo Ci dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń