poniedziałek, 26 stycznia 2015

UDKA DROBIOWE W SOSIE BOROWIKOWYM



Przyznam szczerze , że nie wiem co mam pisać w tym wstępie. Chyba za dużo śniegu  napadało mi na głowę i myślenie jest ciężkie. Zapraszam do przepisu.



SKŁADNIKI :

  • 8 udek drobiowych
  • 40 g borowików suszonych
  • łyżka sosu sojowego grzybowego
  • sól, pieprz, papryka czerwona w proszku
  • olej ( 2 - 3  łyżki)
  • 2 łyżki śmietany kremówki lub 1 łyżka mascarpone
  • mąka do zagęszczenia sosu 


  • Suszone borowiki zalać 2 szklankami wody i pozostawić na noc. Na drugi dzień ugotować do miękkości.
  • Umyte i osuszone udka posolić popieprzyć i posypać papryką. Wlać na nie łyżkę sosu sojowego grzybowego - wymieszać dłonią , przykryć i wstawić na noc do lodówki.
  • Na drugi dzień do brytfanny wlać olej, ułożyć udka, dodać odcedzone i posiekane grzybki. Wywar  z odcedzonych grzybów uzupełnić do 0,5 l  i wlać do brytfanny.
  • Brytfannę przykryć i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Piec 60 minut z przykryciem i dodatkowo 10 minut bez przykrycia. W połowie pieczenia sprawdzić czy sos jest odpowiednio doprawiony, ewentualnie doprawić. Po wyjęciu z piekarnika sos zagęścić mąką i ewentualnie dodać 2 łyżki śmietany kremówki lub 1 łyżkę mascarpone.
UDKA CZYTELNIKÓW :


Ewa Z. z San Diego

8 komentarzy:

  1. wpraszam się na taki obiadek:) pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha chętnie, ale już zjedliśmy- pozdrawiam Antenko.

      Usuń
  2. Mojaś Ty ! Takie danie , to bez żadnych wstępów pożera się bez gadania. Zwykły kurczak w iście polskim wydaniu. Pysznie bardzo.A śnieg u mnie znowu sypie, rano była wiosna, a teraz znowu zima, która bawi się z nami w kotka myszkę.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, ja wiem , że Ty dobra duszka jesteś i wybaczasz mi brak wstępu. Pisanie wstępów to moja pięta achillesowa, przez ten czas dużo mogłabym ugotować i czytelnicy by tylko na tym skorzystali- ha, ha.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. w mojej rodzinie takie dania znikają w mgnieniu oka! uwielbiam takie smaki:) koło takiego dania nie da się przejść obojętnie:) wygląda cudownie:) pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wszystko co z suszonymi borowikami ma priorytet. Może być proste, zwykłe danie, ale dodatek borowików czyni je bardziej wykwintnym- oczywiście w moim pojęciu. Bardzo dziękuję.
      Pozdrawiam .

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu, dawno ich nie robiłam, więc czas na reanimację - he, he.
      Pozdrawiam.

      Usuń